close

close
Home / Verkoop- en servicepartners

Verkoop- en servicepartners

Mastervolt biedt u als partner wereldwijde service-ondersteuning.

Duitsland
E: tsde.marine@mastervolt.com
T: +49 (0)8139 9999 159

Frankrijk
E: tsfr.marine@mastervolt.com
T: +33 (0)493 902 902 

Benelux + andere landen (EMEA regio)
E: ts@mastervolt.com
T: +31 (0)20 34 22 100

USA
E: tsusa@mastervolt.com
T: (800) 307 6702

            

Bij iedere melding van een technische storing of mankement is de volgende informatie noodzakelijk:
-
Serienummer van alle relevante apparaten.
- Aankoopbewijs van het product of bewijs van oplevering van uw systeem. Bij inbouw in een boot of camper graag naam van de bouwer, bouwjaar, bouwnummer en datum van oplevering.
- Afgetekende checklist en het genummerde garantiecertificaat (alleen relevant bij verlengde garantie).

Meer informatie over de verschillende reparaties die Mastervolt biedt:

  • Flat Rate Repair

    Flat rate is van toepassing op acculaders, omvormers en combi’s niet ouder dan 5 jaar na aanschafdatum, die u kunt vinden op de “Non Warranty Flat Rates” prijslijst. Voor de actuele “Flat Rate Pricelist” kunt u contact opnemen met de leverancier.

    De voordelen van Flat Rate Repair zijn:
    - Reparatie prijs is vooraf bekend
    - Reparatie binnen 10 werkdagen na ontvangst door Mastervolt Amsterdam

  • Time/Material Repair

    Time/Material reparaties zijn reparaties waarbij de prijs gebaseerd is op de werkelijk gebruikte tijd en materialen. Als minimum reparatietarief wordt hierbij het Flat Rate-tarief gebruikt. Wanneer de reparatiekosten hoger uitvallen, ontvangt u via het servicepunt een offerte voor reparatie of vervanging.

  • Rapid Switch

    RapidSwitch is een ruilsysteem voor de huidige modellen acculaders, omvormers en combi’s van Mastervolt. Het systeem garandeert de vervanging van uw defecte apparaat met één enkele handeling, wat u veel tijd kan schelen. RapidSwitch©-units, oftewel S-units, zijn units die weliswaar gerepareerd zijn, maar verder weer feilloos werken (refurbished). Ze zijn dus technisch feitelijk als nieuw en hebben ook de laatste hard- en software updates.
    Vraag de Mastervolt-dealer naar de beschikbaarheid van deze S-units.

    Klik hier voor de RapidSwitch voorwaarden.

  • Vervanging "New for Old"

    Een apparaat kan vervangen worden onder de New for Old regeling in de volgende gevallen:
    - De constructie en/of gebruikte materialen maakt reparatie van een defect apparaat onmogelijk
    - De kosten van reparatie staan niet in verhouding tot de verwachte verdere levensduur van het apparaat, door bijvoorbeeld veroudering van de overige elektronische componenten

    In deze gevallen wordt een vervangend apparaat aangeboden tegen een sterk gereduceerde prijs.

    Voor de actuele lijst van apparaten waarop de New for Old regeling van toepassing is kunt u contact opnemen met de leverancier.

  • Garantiebepalingen

    - Mastervolt garandeert het functioneren van haar producten bij normaal gebruik (conform opgegeven specificaties) standaard voor een periode van 2 jaar voor Marine en Automotive producten. De garantieperiode gaat in na aankoop van het apparaat of component via de Mastervolt wederverkoper (tenzij in de handleiding of andere beschrijvingen anders is aangeven zoals generatoren en accu’s).

    - De productgarantie strekt zich uit tot de kosten van het repareren en/of vervangen van defecte onderdelen. De eventuele kosten van (de)montage, verzending en/of reis- en verblijfskosten van technici zijn niet gedekt door deze garantie.

    - De garanties vervallen in situaties als er schade is ontstaan door gebruik van Mastervolt-producten onder omstandigheden waarvoor ze niet gespecificeerd zijn, onjuiste installatie of onderhoud of uitwisseling of modificaties door anderen dan door Mastervolt gecertificeerde steunpunten.

    Voor de volledige garantie voorwaarden van Marine en Mobile producten klik hier.

  • Retourzendingen voor reparatie of garantievervanging

    Wij adviseren alle retourzendingen te laten coördineren door uw Mastervolt servicepunt, tenzij uitdrukkelijk anders overeengekomen is met de afdeling Technical Support in Amsterdam.

    Voor alle retourzendingen gelden de volgende condities:
    - Een RMA (Return Materials Authorization) registratienummer is noodzakelijk voor een snelle afhandeling van alle retouren. Dit nummer dient te worden vermeld op alle verpakkingen en documentatie. RMA nummers kunnen worden verkregen via uw Mastervolt servicepunt.

    - Alle retouren dienen franco naar Amsterdam te worden verzonden. Mastervolt kan helaas geen kosten accepteren voor vracht, afhandeling of invoerrechten.

    - Retouren dienen te worden voorzien van telefoonnummers, contactpersonen, retouradressen en een duidelijke omschrijving van de reden voor retournering.

    Let op: Stuur nooit een apparaat retour naar Mastervolt Amsterdam zonder het RMA nummer te vermelden.